Tuesday, October 2, 2012

Doa Penutup, Dialog Negara Islam Hizbut Tahrir Malaysia Hotel Sri Malaysia, Penang [30 September 2012]


Mungkin anak kecil ini sedang membisikkan sesuatu di telinga saudaranya :

"Jangan bimbang, berakhir sudah segala kesakitan dan keperitan. Kita akan pergi ke 'sana' dan di 'sana' tiada lagi Asad. Yang ada hanya Allah yang maha penyayang"
Bismillah Arrahman Arrahim..

Ya Allah, Kami melihat penderitaan yang dialami oleh saudara-saudara kami di Palestin. Kami melihat betapa pedihnya penderitaan yang dialami oleh saudara-saudara kami di Iraq. Oleh saudara-saudara kami di Afghanistan. Oleh saudara-saudara kami di Chechnya. Oleh saudara-saudara kami di Ambon. Oleh saudara-saudara kami di Myanmar. Oleh saudara-saudara kami di Filipina. Oleh saudara-saudara kami di Kashmir dan di seluruh negeri-negeri kaum muslimin.

Ya Allah, luluh hati kami menyaksikan saudara-saudara kami diseksa Ya Allah. Pedihnya hati kami melihat saudara-saudara kami dibunuh Ya Allah. Hancur hati kami melihat anak-anak kami dibunuh Ya Allah. Menggigil tubuh kami menyaksikan saudara-saudara perempuan kami dicabuli kehormatanya Ya Allah. Mengalir air mata kami melihat saudara-saudara perempuan kami diperkosa dengan kejam oleh musuh-musuh kami Ya Allah.

Namun kami tidak berdaya Ya Robbana. Kami tidak mampu membantu mereka Ya Robbana. Kami tidak mampu membela mereka Ya Robbana.

Ya Allah, hati kami bagai disiat-siat apabila mendengar rintihan saudara-saudara kami Ya Allah. Sayunya hati kami mendengar rintihan anak-anak kecil kami Ya Allah. Jantung kami berhenti berdegup ketika kami mendengar jeritan saudara-saudara perempuan kami Ya Allah. Kami mendengar jeritan sayu mereka memanggil-manggil kami Ya Allah.

Saudara-saudara kami berteriak Ya Allah “Dimana kalian wahai saudara-saudara se’aqidahku? Disaat kami hujani jutaan peluru! Disaat kami dibakar hidup-hidup! Di saat kami disembelih! Di saat mata kami dibutakan oleh musuh-musuh Islam, di saat mulut kami dibisukan dengan kejam, di saat tangan-tangan kami dikerat tanpa belas kasihan, di saat jasad kami dirobek dan dikeluarkan isinya! Di mana kalian wahai saudara-saudaraku?!”

Saudara-saudara perempuan kami memanggil kami dengan sayu Ya Allah. Kami mendengar “Di manakah kalian wahai saudara-saudara lelaki ku? Di saat kami ditangkap! Di saat kami dihumban dengan kejam ke dalam penjara-pejara toghut! Di saat pakaian kami dirobek oleh musuh-mush Islam terlaknat! Di saat tubuh kami dipukul dengan dahsyat! Di saat tubuh kami diratah dengan kejam oleh anjing-anjing barat! Di saat tubuh kami longlai menahan keperitan yang maha dahsyat! Di mana kalian wahai saudara-saudaraku?!”

Ya Allah, anak-anak kecil kami berteriak “Di mana kalian wahai bapa-bapaku?! Di saat tubuh kecil ini dihinakan oleh musuh-musuh Islam! Di saat tubuh kecil ini dipukuli dengan jeruji besi! Di saat peluru-peluru hidup menembusi tubuh-tubuh kami! Di saat kepala kami dipecahkan dengan batu konkrit! Di saat jasad ini tidak lagi bernyawa! Dimana kalian wahai bapa-bapaku!”

Ya Allah, kami melihat rumah ibadah Mu di bakar Ya Allah. Kami melihat rumah Mu di runtuhkan Ya Allah. Rumah Mu dibanjiri dengan darah-darah kaum muslimin yang beriman dengan Mu Ya Allah. Wallahi! Segala kekejaman telah dilakukan oleh musuh-musuh Islam kepada kami Ya Allah!

Ya Allah, ampunilah dosa-dosa kami. Ampuni kekhilafan kami. Ampuni kami Ya Allah. Yang tidak pernah peduli dengan nasib saudara-saudara kami. Kadang-kadang kami melihat saudara kami tidak bisa tidur siang dan malam Ya Allah. Namun kami tidur dalam keadaan lena dan nyaman Ya Allah. Kami melihat saudara-saudara kami tidak mempunyai makanan dan pakaian Ya Allah. Namun kami bermewah-mewah dengan dunia Ya Allah. Ampuni dosa-dosa kami.

Justeru itu, kami sangat memerlukan pertolongan Mu. Kami menagih janji-janji Mu Ya Allah. Kami mendengar melalui lisan Rasullauh SAW, engkau akan memberikan pertolongan dan kemenangan kepada kaum muslimin di akhir zaman ini Ya Allah. Rasullullah menyatakan “Tsumma takunu khilafatan ‘ala minhajin nubuwwah” dan kemudian akan berdiri Khilafah di atas jalan kenabian.

Kerana kami menedari Ya Allah, tanpa Khilafah Islamiyyah yang telah engkau janjikan, hidup kami dan kaum muslimin akan tetap seperti ini Ya Allah. Tanpa Khilafah Islamiyyah yang telah engkau janjikan, kaum kuffar akan tetap terus menzailmi kami Ya Allah. Nasib saudara-saudara kami di Palestin, di Afghanistan dan diseluruh negeri kaum muslimin  tidak akan ada yang membelanya Ya Robbana. Nasib saudara-saudara perempuan kami tidak akan ada yang akan membelanya Ya Robbana. Nasib anak-anak kami tidak akan ada yang membelanya Ya Robbana!

Ya Allah, Wahai Tuhan yang menurukan Al-Quran! Ya Allah, Tuhan yang mengutuskan Rasul! Ya Allah, Tuhan yang menyempurkan Islam! Ya Allah, Tuhan yang maha cepat perhitungannya! Ambillah hak-hak kami dari orang-orang yang menzalimi kami Ya Allah! Percepatkanlah tegaknya Khilafah Islamiyyah.

Ya Jabbar! Wahai Zat yang maha pemaksa! Ya Qahhar! Wahai Zat yang maha perkasa! Kami menjadikan engkau ada pada leher musuh-musuh kami! Terkam mereka Ya Allah! Hancurkan mereka Ya Allah. Gentarkan hati-hati mereka Ya Allah! Kecutkan perut-perut mereka Ya Allah. Kacau bilaukan pasukan mereka Ya Allah! Hancurkan makar-makar jahat mereka Ya Allah! Ya Allah! Arahkan angin taufan dari langitmu kepada mereka Ya Allah! Arahkan ombak yang maha dahsyat dari lautmu kepada mereka Ya Allah! Arahkan gempa bumi yang maha hebat kepada mereka Ya Allah! Sebagaimana engkau hancur binasakan kaum-kaum terdahulu!

Ya Allah, lindungilah pejuang-pejuang agama Mu Ya Allah. Tabahkan hati mereka Ya Allah. Kentalkan jiwa-jiwa mereka Ya Allah. Tajamkan pedang-pedang mereka Ya Allah. Tepatkan sasaran-sasaran mereka Ya Allah. Semarakkan peluru-peluru mereka Ya Allah. Kurniakan syahid kepada mereka Ya Allah. Angkatlah darjat-darjat mereka di sisi Mu Ya Allah. Janganlah engkau palingkan hati-hati mereka dari jihad di jalanmu Ya Allah.

Ya Allah, Lindungi ummat Islam di Palestin. Lindungi ummat Islam di Iraq. Lindungi ummat Islam di Afghanistan. Lindungi ummat Islam di Syria. Lindungi ummat Islam di Filipina. Lindungi ummat Islam di Ambon. Lindungi ummat Islam di Chechnya. Lindungi ummat Islam di Selatan Thailand dan di seluruh negeri-negeri kaum muslimin Ya Allah.

Ya Allah, jadikanlah kami ummat yang sedang memperjuangkan agama Mu Ya Robbana. Masukkan kami dalam barisan mereka yang sedang memperjuangkan agama Mu Ya Robbana. Jangan engkau palingkan jantung-jantung kami dari memperjuangkan agama Mu Ya Robbana. Jadikanlah isteri-isteri kami sebagai penolong-penolong agama Mu Ya Robbana. Jadikanlah zuriat-zuriat kami penolong-penolong agama Mu Ya Robbana. Jadikanlah mereka generasi penyambung jihad kami Ya Allah, yang tidak takut mati, yang cintakan syahid dan tidak takut dengan apapun kecuali Engkau Ya Robbana.

Ya Allah, Dengan nama Mu yang Maha Suci, kami serahkan roh kami Ya Allah. Dengan nama Mu yang Maha Sempurna, kami serahkan jasad kami Ya Allah. Jika harga yang perlu kami bayar untuk kemuliaan agama Mu adalah nyawa-nyawa kami, ambil lah nyawa kami Ya Allah! Asalkan agama Mu terus suci dan berkembang.

Kami bersumpah atas nama Mu Ya Allah. Kami bersumpah atas nama Nabi Muhammad SAW. Hidup ini, harta ini, jasad ini, hatta nyawa ini akan kami serahkan kepada Mu! Agar tiada kalimah yang lebih tinggi melainkan “Lailaha illallah Muhammadur rasulullah”.

Ya Allah, tentera-tentera kaum muslimin hari ini di mandulkan Ya Allah. Polis-polis kaum muslimin diperkudakan Ya Allah. Ya Allah, ada dikalangan mereka yang mengkhianati agama Mu Ya Allah. Ya Allah, bukakanlah hati-hati mereka untuk sama-sama berjuang untuk menegakkan syiar agama Mu. Bantulah mereka ketika berhadapan dengan penguasa-penguasa yang zalim. Lindungi la tentera-tentera dan polis-polis kaum muslimin yang ikhlas memperjuangkan agama Mu Ya Allah. Ya Allah, degupkan jantung-jantung mereka supaya mereka hanya takut kepada Mu Ya Allah. Jadikanlah mereka Ahlun Nusrah sepertimana golongan Ansor, ketika Rasulullah SAW mendirikan Negara Islam yang pertama.

Ya Allah, pemerintah kaum muslimin hari ini mengkhianati agama Mu Ya Allah. Mendustai hukum-hukum Mu Ya Allah. Membunuh hamba-hamba Mu yang beriman kepada Mu Ya Allah. Mereka mengambil hak-hak kami Ya Allah. Mereka menzalimi kami Ya Allah. Berikanlah hidayah Mu kepada pemeritah kaum muslimin hari ini untuk menerima Islam sebagai Addin. Gerakkanlah jantung-jantung mereka untuk menerapkan hukum-hukum Mu Ya Allah. Semarakkan roh jihad di dalam diri mereka Ya Allah. Agar mereka mampu menggerakkan seluruh kekuatan jentera ketenteraan kaum muslimin untuk jihad akbar! Bagi mengajar kebiadapan golongan kuffar!

Namun jika mereka mereka inkar Ya Allah, jatuhkan mereka ya Allah. Hancurkan kerajaan mereka Ya Allah. Hancurkan kezaliman mereka Ya Allah. Laknatilah mereka Ya Allah. Gantikanlah mereka dengan seorang Khalifahyang ikhlas! Dan yang akan menerapkan sistem Khilafah Islamiyyah, berdasarkan Al-Quran dan Sunnah!

Ya Rahman, Wahai Zat yang maha pengasih. Ya Rahim, Wahai Zat yang maha penyayang. Kepada Mu kami mengadu Ya Allah. Kepada Mu kami memohon pertolongan. Kepada Mu kami memohon pengharapan. Sesungguhnya engkau tidak akan sama sekali memungkiri janji. Amin ya Robbal ‘Alamin

No comments:

Post a Comment