Sunday, March 6, 2016

MEMECAHKAN PERMASALAHAN UTAMA

Masalah kekejaman Zionist terhadap Palestine tidak akan selesai kecuali dengan adanya sebuah daulah Islam yang akan melindunginya serta menyatukan kaum muslimin di bawah kepimpinan
seorang khalifah....

Masalah keruntuhan moral, buang anak, mat rempit, dan bermacam lagi hanya dapat diatasi dengan terlaksananya uqubat Islam dan sistem sosial (Nidham al-ijtimaie) yang mengatur sistem sosial manusia hanya berasaskan panduan dari wahyu.

Masalah sistem ekonomi ribawi yang penuh spekulatif dan menindas hanya dapat diselesaikan dengan dterapkan sebuah sistem ekonomi Islam yang mengawal distribusi kekayaan agar tidak berlonggok di tangan segelintir manusia dan memakmurkan dunia dengan sistem ekonomi berasaskan real trade yang stabil, berasaskan read trade.

Masalah pemimpin yang korup, menindas, berat sebelah dan sebagainya hanya dapat diatasi dengan mewujudkan mahkamah madhalim, iaitu mahkamah khusus untuk menagani perselisihan rakyat dengan pemerintah atau pegawainya, yang diadili dengan hukum Islam semata-mata.

Masalah jenayah hanya dapat diselesaikan dengan menerapkan sistem uqubat Islam yang tidak membezakan darjat manusia dalam perlaksanaannya, serta bersifat zawâjir (pencegah kejahatan) dan jawâbir (penebus dosa).

Maka, permasalahan paling utama umat manusia hari ini ialah, TIDAK DITERAPNYA HUKUM ALLAH SEBAGAI CARA HIDUP (ad deen). Islam hanya dipinggirkan sebatas perkara ritual dan akhlak semata-mata.

No comments:

Post a Comment