Thursday, November 6, 2014

Does God Exist?

Golongan atheist membuat claim, segala kejadian terjadi secara kebetulan, secara "natural" dan tidak ada konsep Penciptaan dari Sang Maha Pencipta.

Cuba kita perhatikan, asal manusia dari sperm dan ovum, yang mana satu-satunya tujuan kewujudan sperm ialah untuk disenyawakan dengan ovum, Tidak pernah terjadi sperm dari seorang lelaki "mengembara" ke tubuh seorang wanita, dan kemudiannya balik ke tubuh lelaki itu untuk memberitahu "kawan-kawannya" bagaimana kondisi atau perkara yang akan berlaku di dalam tubuh wanita untuk persenyawaan.

Apa yang terjadi, sperm memiliki sifat kimia yang ber base untuk dineutralkan dalam kondisi persenyawaan yang acidic tanpa ada sesiapa "memberitahu" atau mengajar sperm untuk membuat "persediaan" seperti itu. Juga tidak ada sesiapa yang mengajarkan sperm bagaimana menemukan ovum di dalam tubuh wanita tetapi ternyata segala proses biology itu terjadi dengan sangat unik, sangat bijaksana dengan aturan yang tidak mudah difahami oleh akal yang bijak.

Maka, sekiranya ada kemungkinan kejadian persenyawaan (fertilization) berlaku secara kebetulan, kemungkinannya seakan meyakini sebuah pesawat yang sempurna segala kelengkapan radar, enjin dan bahan api muncul dari satu letupan sebongkah besi dan timbunan material lain bersamanya... Tentu mustahil kan?

Maha Suci Allah dari sebarang sekutu......

No comments:

Post a Comment