Sunday, July 17, 2016

Wajah Pemerintah Kaum Muslimin

Dalam kehangatan isu kudeta di Turki, rata-rata rakyat Malaysia begitu menyokong Erdogan, sepertimana ramai yang menyokong dan mengidolakan Sultan Salman As Saud di Hijaz.

Sebarang kritikan ke atas mereka dianggap solah sebagai "mengancam" Islam. Sebarang tindakan mereka yang sekalipun jelas tidak bertepatan dengan syarak, akan mudah dilupakan kerana mereka merupakan wajah-wajah yang menjadi idola dan harapan kaum muslimin.

Manusia biasanya lebih selesa untuk mendenar, melihat, meraikan apa yang mereka suka bukan apa yang menjadi realiti, apalagi jika realiti itu tidak seindah apa yang mereka bayangkan.
Faktanya, wajah-wajah ini terus berjabat tangan penuh ukhwah dengan tangan-tangan yang berlumuran darah kaum muslimin. Mereka hanya menggerakan pasukan tentera sesuai dengan kehendak musuh-musuh Allah.

Hakikatnya, kaum muslimin hari ini diperintah oleh para pemerintah yang KHIANAT. Sekalipun wajah mereka ditampal dengan kosmetik yang Islamik.

“Tidakkah kamu perhatikan orang-orang yang menjadikan suatu kaum yang dimurkai Allah sebagai teman? Orang-orang itu bukan dari golongan kamu dan bukan (pula) dari golongan mereka. Dan mereka bersumpah untuk menguatkan kebohongan, sedang mereka mengetahui“. (QS Al Mujaadilah [58]:14 )

“Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu ambil menjadi teman kepercayaanmu orang-orang yang, di luar kalanganmu (karena) mereka tidak henti-hentinya (menimbulkan) kemudharatan bagimu. Mereka menyukai apa yang menyusahkan kamu. Telah nyata kebencian dari mulut mereka, dan apa yang disembunyikan oleh hati mereka adalah lebih besar lagi. Sungguh telah Kami terangkan kepadamu ayat-ayat (Kami), jika kamu memahaminya” , (QS Ali Imran, 118)


Tidakkah masih ada yang mahu mengambil pengajaran?


No comments:

Post a Comment